לדף הראשי

אומנות הניהול

 

כנסו לדף הפייסבוק שלי - קבלו ספר במתנה

חקר שיווק התרשמותי

חקר שיווק התרשמותי משיג מידע על גישות באמצעים התרשמותיים.

שימושים

דוגמאות טיפוסיות לשימושים בחקר שיווק התרשמותי הם:

1. זיהוי דפוסי התנהגות, אמונות, דיעות וגישות צרכניות רלבנטיים או משמעותיים.

2. חקירת המוטיבציה של הצרכנים, כלומר הערכים הכוללים של הצרכנים המשפיעים על הרגלי הקניה.

3. השגת מידע רקע על גישות צרכנים ודפוסי התנהגות.

4. חקר גישות לקונספציות מוצר או שיווק.

5. ניהול חקירות לאחר המחקר להגברת או הסברת נקודות הנובעות ממחקר תאורטי או בשטח.

טכניקות

שלוש הטכניקות השכיחות ביותר בחקר התרשמותי הן:

1. הראיון האישי העשוי ללבוש צורה של ראיון "לעומק" או ראיון בלתי-מנחה ללא מבנה מוגדר ונסיונות להגיע לליבה של המוטיבציה של הפרט. גישה זאת ניתנת לשינויים קלים כדי לאפשר יתר מבנה בצורת רשימת ביקורת של נקודות שיכוסו, למרות שהמשיבים מקבלים את האפשרות לענות באופן חופשי על כל נושא.

2. דיונים קבוצתיים בהם קבוצת התייחסות, כלומר קבוצה של אנשים בעלי תכונות מסוימות משותפות מתכנסת. מנהיג הקבוצה מנחה את הדיון ומעודד את חברי הקבוצה להביע את דיעותיהם ולהחליפן זה עם זה. אינטראקציה זאת בין חברי הקבוצה היא תכונה חשובה של הטכניקה.

3. סריג אוסף המשיג את דיעותיהם של המשיבים על מוצרים מתחרים ותדמית המותג שלהם. המראיין מציג למשיבים את שמותיהם של המוצרים בקבוצות של שלושה ומבקש מהם לבחור את המוצר השונה מהשניים האחרים ולתאר מדוע הוא שונה. בשלב הבא נערך מיון של כל המוצרים במבחן כדי לבדוק את התכונות המיוחסות להם.

תועלות

חקר שיווק התרשמותי מספק מידע על טעמי הצרכנים, העדפות, גישות והרגלי קניה אשר למרות היותם סוביקטיביים, יכולים להפיק מסקנות משמעותיות המשלימות את הנתונים העובדתיים יותר שהושגו ממחקר תאורטי ומחקר שטח.

 

 

< startspan -->

Copyright © 2007.Meir Liraz. All rights reserved .