לדף הראשי

אומנות הניהול

 

כנסו לדף הפייסבוק שלי - קבלו ספר במתנה

בעיות והזדמנויות

כמה פעמים קורה לך שבעיות הופכות להזדמנויות ומכשולים לאפשרויות? זה קורה כל הזמן...

זמן מה לאחר שהחנות  החדשה למוצרי חלב נפתחה, נכנסה לקוחה ובידה קרטון חלב בשווי 99 סנט. היא התלוננה שהחלב חמוץ. בעל החנות הופתע, הוא מכר למעלה מ-1000 קרטוני חלב בשבוע שחלף ואף אחד לא התלונן. לכן הוא טעם מן החלב, ומצא כי החלב היה טוב.

בעל החנות עשה טעות: הוא אמר ללקוחה שהיא טועה.

הלקוחה כעסה מאוד.

משהבין שזה לא טוב לעסקים, הכניס בעל החנות יד לכיסו, הוציא שטר של דולר ומסר אותו ללקוחה.

זה הרגיז אותה עוד יותר. תוך שהיא יוצאת בסערה מן החנות היא צעקה, "לעולם לא אקנה יותר מהחנות הזו".

בעל החנות איבד לקוח לתמיד בגלל קרטון חלב בשווי 99 סנט. אבל הוא גם למד שיעור חשוב. כתזכורת הוא הניח אבן גרניט במשקל 2 טון בסמוך לפתח החנות ועליה חרוטה הפילוסופיה של החנות:

המדיניות שלנו:
כלל מס' 1: הלקוח תמיד צודק!
כלל מס' 2: אם במקרה הלקוח אינו צודק, קרא שוב את כלל מס' 1

סטו ליאונרד הוא שמו של בעל החנות והמקרה המתואר הוא סיפור אמיתי שהתרחש בשנת 1969. לוח הגרניט עם המסר הנצחי עדיין ניצב שם.

כיום, חנות מוצרי החלב של סטו ליאונרד, השוכנת בקונטיקט שבארה"ב, היא החנות הגדולה והמצליחה מסוגה בעולם. לא רק זה, החנות רשומה בספר השיאים של גינס כבעלת היקף המכירות הגבוה ביותר בעולם למטר מרובע.

בעיות יכולות להפוך לאפשרויות.

הזדמנויות יכולות לצמוח מתוך מכשולים.

מה אתה מתכוון לעשות כאשר תקבל ביקורת?

האם אתה מתכוון להתווכח, או אתה מתכוון להשתפר?

(מתוך הספר: רגעים קטנים של השראה )